menu bar

NAVITEL®, dostawca wiodących rozwiązań na rynku elektroniki samochodowej właśnie obchodził 15. urodziny. Dokładnie 1 sierpnia b.r. minęło 15 lat odkąd producent zadebiutował na rynku, wprowadzając do sprzedaży swoje pierwsze produkty, m.in. licencje nawigacyjne.

navitel 15 years-UA

„Początki marki sięgają roku 2006, kiedy założyciel, Alexander Kazakov wydał pierwsze autorskie mapy nawigacyjne Navitel, obejmujące Europę Wschodnią. Kilkanaście lat temu był to duży przełom, ponieważ nie mieliśmy jeszcze smartfonów, aplikacji z których obecnie wszyscy korzystamy, tak dużej ilości dostępnych informacji…

Cztery lata później zostało otwarte biuro, struktury logistyczne i sprzedażowe w Czechach. Od tego momentu firma zaczęła bardzo szybko nabierać tempa. Poszerzył się zasięg map o Europę Środkową i Wschodnią, Amerykę Środkową, Azję, czy Turcję. Wraz z rozwojem zwiększał się też zespół, powstawały kolejne oddziały. W 2015 roku Navitel otworzył siedzibę w Polsce, a dokładnie w Warszawie, stając się centrum wszelkich działań na rynek europejski.

Wraz z ekspansją terytorialną firma rozbudowywała również swoje portfolio. W 2016 roku wprowadziła do oferty pierwszą nawigację samochodową oraz wideorejestrator, zdobywając jeszcze większą ilość użytkowników korzystających z produktów marki. Obserwując potrzeby konsumentów, rok później Navitel zdecydował się zaprezentować własny tablet, który mógł pełnić także funkcję nawigacji. Popularność produktów była motorem napędowym do podbijania nowych rynków sprzedażowych, m.in. Węgier, Rumunii, Bałtyków, Grecji, Chorwacji, Słowenii, Wielkiej Brytanii i wielu innych.

Czy 15 lat istnienia na rynku to dużo? Myślę, że i tak, i nie. Z jednej strony stawianie pierwszych kroków w biznesie nie jest łatwe. Na początku trzeba stworzyć produkt i zbudować wokół niego renomę, aby ludzie słysząc nazwę firmy kojarzyli Cię z daną grupą produktową, z tym co tworzysz. Zajmuje to wiele czasu i wysiłku. Niemniej, na przestrzeni tych lat udało nam się tego dokonać, a nawet powiedziałbym, że więcej, niż było zakładane. Dlaczego 15 lat to nie jest wcale aż tak dużo? Ponieważ uważam, że to niewielki procent, że Navitel ma przed sobą wiele długich lat, a to dopiero nasza rozgrzewka” – mówi Tobiasz Jankowski, CEO NAVITEL Europe.